Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום רביעי ה-24.04.24 ט"ז ניסן ה'תשפ"ד
טקס במעמד אביגדור קהלני

עושים כבוד לגדוד ״עז 77״

כיכר המצפור באשקלון נחנכה במעמד אביגדור קהלני ונקראה על שם גדוד עז 77 שלחם במלחמת יום הכיפורים


הערב (חמישי), התקיים באשקלון טקס קריאת כיכר על שמו של גדוד עז 77, שלחם במלחמת יום הכיפורים.

המדובר על גדוד השריון, בפיקודו של גיבור ישראל אביגדור קהלני, שבלם והדף מאות טנקים של צבא סוריה בעמק הבכא ומנע את חדירתם לשטחי צפון ישראל במלחמת יום הכיפורים.

הכיכר ממוקמת בשדרות רפאל איתן בסמוך למצפור הצפוני.

לטקס הוזמנו אישים ומכובדים רבים ביניהם ראש העיר, תומר גלאם, תא"ל במיל', אביגדור קהלני, בכירי צבא, חברי מועצת העיר ולוחמי הגדוד.

גדוד עז 77 הוקם בשנת 1969 בחטיבה 7 כגדוד צמ"פ (צוות-מחלקה-פלוגה), גדוד המאמן את החיילים להתאמן כקבוצה ולא רק כיחידים. הטנקים הראשונים שהיו בשימוש הגדוד היו טנקים מסוג "שוט", איתם נלחם הגדוד במלחמה הראשונה בה נטל חלק, מלחמת יום הכיפורים. מפקד הגדוד הראשון היה שמעון בן שושן.

במלחמת יום הכיפורים, הגדוד, בפיקודו של אביגדור קהלני, השתתף בקרבות הבלימה של הגדוד בעמק הבכא, הקרב הקשה ביותר של הגדוד נודע לאחר מכן כקרב על עמק הבכא בו הפגינו חיילי הגדוד אומץ ותושייה רבה ובלמו התקפה של כ-160 טנקים סורים, בהמשך הבקיע הגדוד כפלוגת חוד את גבול סוריה וסייע בכיבוש והחזקת המובלעת באדמת סוריה. רבים ממפקדי הגדוד קיבלו צל"שים שונים על תפקודם במלחמה כיוון שנלחמו בעוז רב.

מאז, הגדוד לקח חלק פעיל בפעילות ביטחון שוטף ובמבצעי החטיבה בגזרות השונות, אבטח את רצועת הביטחון עד היציאה מלבנון, ביצע פעילות בט"ש מגוונת בגזרות הלחימה השונות השתתף במבצע חומת מגן, מבצעי גאות ושפל, בעופרת יצוקה, הוקפץ לעמוד ענן והשתתף בצוק איתן.

עיריית אשקלון מזמינה את תושבי העיר ומחוצה לה להגיע לטקס קריאת שם הכיכר ולהוקיר את מעשי הגבורה של גדוד עז 77 ולוחמיו שחירפו נפשם למען מדינת ישראל.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות