Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שבת ה-20.04.24 י"ב ניסן ה'תשפ"ד
החלפת ברך בעזרת משקפיים על מציאות רבודה

לראשונה בישראל: החלפת ברך בעזרת משקפיים על מציאות רבודה

פריצת דרך בבית החולים ברזילי באשקלון ולראשונה בישראל: החלפת ברך בעזרת משקפיים על מציאות רבודה

לראשונה בארץ, בוצעו השבוע בברזילי שני ניתוחים של החלפת ברך בעזרת מערכת חדשנית של מציאות רבודה.

מדובר בפיתוח חדשני, המאפשר למנתח בזמן אמת להסתכל על שדה הניתוח ועל הברך המנותחת גם באופן רגיל אבל גם דרך עיניים ממוחשבות המוסיפות אינפורמציה על מנח הברך והשתלים במרחב.

המנתח מרכיב משקפיים עם חיישנים ומסך זעיר. מערכת חיישנים מזהה את ציר תנועת הברך ומערכת הצירים אליה צריך המנתח להתייחס בעת ניתוח החלפת ברך בכדי לקבע את השתלים בדיוק במקום הנכון.

בשנים האחרונות, גובר השימוש במערכות מחשוב שמסייעות למנתח בעת ניתוחי החלפת ברך.

מידע רב התפרסם בנוגע להחלפת ברך בעזרת מערכות ניווט ומערכות רובוטיות. החסרונות של מערכות ניווט ומערכת מבוססת רובוט, בנוסף על העלות הנוספת ותוספת זמן ניתוח, הוא הצורך לקבע מרקרים במהלך הניתוח - אחד בירך ואחד בשוק. מדובר בשתי "אנטנות" קטנות, אותן מקבעים במהלך הניתוח לעצמות ומסירים בסוף הניתוח. הן משמשות נקודת התייחסות עבור המצלמה האינפרהאדומה, שמסתכלת על הפרוצדורה מהצד בזמן ניתוח רובוטי ושאסור לחסום את שדה הראיה שלה.

המערכת החדשה פשוטה הרבה יותר להפעלה, אינה מצריכה קיבוע נוסף לעצם, הסמנים מורכבים על הציוד הכירורגי הרגיל, ומסתכלים ישירות אל המצלמה והמסך שהמנתח מרכיב.

נוצרת תחושה טבעית יותר עבור המנתח. כל המידע שהמנתח רואה מועבר בזמן אמת גם למסך מחשב, אותו יכולים לראות שאר העוזרים בניתוח.

כמו הרבה פיתוחים טכנולגיים, גודל המוצר ונוחות ההפעלה שלו הולכים ומשתפרים כל הזמן ונראה שגם המטופלים מרוצים מאוד מהתוצאות הניתוחיות.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות