Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום חמישי ה-28.03.24 י"ח אדר ב' ה'תשפ"ד
תמונה של כתבה

ראש עיריית אשקלון השתתף בוועידת ״עיר הנדל״ן 2022״

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, השתתף במליאת הפתיחה של ״עיר הנדל״ן 2022״ הוועידה לערים מתחדשות הנערכת בירושלים

ראש העיר, תומר גלאם, השתתף היום (שלישי) במליאת הפתיחה של הועידה לערים מתחדשות הנערכת בירושלים בימים אלו.

במליאה השתתפו שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, ראשי ערים ומהנדסי ערים מכל רחבי הארץ. כמו כן, נכחו מ״מ ראש העיר, סופה ביילין, סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, מהנדסת העיר, ויקטוריה ברנגל, ראש המינהלת להתחדשות עירונית, עו״ד גדעון קינג, המשנה לראש העיר הממונה על התחדשות עירונית, פאני לוי ומנהל אגף תשתיות וכבישים, סלבה לייקין.

בדבריו, אשר זכו לתשואות רבות, התייחס ראש העיר להתפתחות הנוכחית והעתידית של העיר אשקלון, לבנייתו של פארק היי-טק באשקלון, להישגי החינוך העירוניים וכמובן להישגים בתחום ההתחדשות העירונית.

כידוע, לאחרונה אושר פרוייקט אהוד-התחיה בשכונת 'גבעת ציון' והפרויקט השני בשכונה זו עתיד לקבל אישור בות״ל בתוך שבועות ספורים.

בנוסף, יזמים ימצאו כיום באשקלון יעד אטרקטיבי ביותר לקידום פרוייקטים של התחדשות עירונית, בזכות התמריצים הרבים שפעלה הרשות להשיג עבורם. במסגרת זו יצרה העירייה, באמצעות המינהלת להתחדשות עירונית, היתכנות כלכלית לפרוייקטים של בתחום, אם באמצעות קרקע משלימה בהיקפים הגדולים ביותר בארץ (למעלה מ-8,000 יח"ד) ואם באמצעות מתן פטור מלא מהיטל השבחה בשנים הקרובות לפרוייקטים של התחדשות עירונית בעיר.

כמו כן, העיר אשקלון הינה אחת מחמש ערים בלבד המשתתפות ב'פיילוט' בשיתוף רמ"י והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, למתן קרקע משלימה ליזמים בשווה-כסף ולא באמצעות בניית יח"ד על קרקע. בחודשים הקרובים מצפים בעירייה למכרז ראשון במסגרת הפיילוט שבו יוכלו לקחת חלק רק יזמים המקדמים תכניות לפינוי-בינוי באשקלון

*מדבריו של ראש העיר:* ״העיר אשקלון מתפתחת בקצב אדיר, בכל התחומים, ומיישמת את החזון הציוני, הלכה למעשה, על ידי בינוי, פיתוח, הקמה של פרויקטים ומיזמים חינוכיים, חברתיים, תעסוקתיים ותרבותיים. אנחנו עושים זאת בחוכמה ובצורה נכונה כשלנגד עינינו טובת תושבי העיר אשקלון בלבד.

״אנחנו רואים את הפירות של ההשקעה שלנו בביקוש האדיר למגורים בעיר, בהגירה החיובית, בפרס החינוך הארצי, בייזום ויישום פארק ההיי-טק הגדול בישראל ובעוד שורה של פרוקיטים שישדרגו את איכות החיים בעיר לאין ערוך.

״תחום ההתחדשות העירונית הוא מנוף כלכלי אך חשוב מזאת, הוא מנוף לצדק חברתי וצדק מיגוני, שמוטלת עלינו החובה לעשות עם תושבי השכונות הוותיקות בעיר. העירייה כולה מגויסת ורתומה לנושא וגורמי וכשהפרויקטים בתחום ייצאו אל הפועל ייהנו התושבים משדרוג משמעותי של סביבת המגורים, דירות חדשות, וחשוב מהכל - מיגון ביתי שכל-כך חסר לנו כיום. חשוב לומר עם זאת כי מדובר בתהליך ארוך ומורכב מאוד, אבל אם לא נתחיל, זה לא יקרה. עכשיו, יותר מתמיד, אנו נותנים ליזמים תמריצים משמעותיים לקדם פרוייקטים שכאלו באשקלון. ניתן להם גיבוי מלא לצאת לדרך״.

ראש העיר יישא דברים גם בפאנלים נוספים, בהם פאנל שיוקדש לפארק ההיי-טק באשקלון אשר יוצג בצורה נרחבת יותר וממוקדת יותר במעמד חברות מובילות ומשמעותיות בתחום הנכסים המניבים, בהם גב-ים, מבנה ועוד.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות