Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שלישי ה-16.04.24 ח' ניסן ה'תשפ"ד
פרופ׳ חזי לוי ופרו׳ יניב שרר יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין

בית החולים ברזילי באשקלון מוביל ארצי במדדי האיכות הלאומיים

מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו היום עולה: המרכז הרפואי ברזילי באשקלון מוביל ארצי במדדי האיכות הלאומיים

נתוני התכנית הלאומית למדדי איכות של מרכזי הבריאות בארץ, שהתפרסמו היום (ב'), מגלים: מדדי האיכות של המרכז הרפואי ברזילי, בשנת 2019, השתפרו כמעט בכל הקטגוריות, וברוב המכריע של המדדים עומד ברזילי ומוביל מעל הממוצע הארצי.

פרופ' יניב שרר, מנהל המרכז הרפואי ברזילי: "נתוני האיכות הלאומיים הם ללא ספק תעודת כבוד עבור המרכז הרפואי ברזילי. נתונים אלה משקפים הדי.אן.איי הארגוני של ברזילי, איכות רפואית ומצוינות ללא פשרות, הקפדה על איכות ובטיחות הטיפול, מקצועיות ויחס אישי לכל מטופל. ברזילי הוכיח שהוא עומד בסטנדרטים לאומיים ובינלאומיים עדכניים, ואת ההישג המרשים ראוי לזקוף ללב הפועם של ברזילי – הצוותים המקצועיים המעולים שלנו.

"כמי שהוביל את מערך האיכות בברזילי בחמש השנים האחרונות, אני *מבקש להודות ולהוקיר את פרופ׳ חזי לוי, שיחד איתו ותחת הנהגתו הייתה לי את הזכות להוביל את ברזילי להיות מרכז רפואי מוביל - לאומית גם באיכות רפואית".

התכנית הלאומית למדדי איכות מנטרת לאורך שנים את תפקודי בתי החולים בישראל, בהתאם לפרמטרים שונים של איכות ושירות רפואיים, במטרה לשפר את איכות הרפואה הציבורית בישראל.

הנתונים שהוצגו היום, בכנס הלאומי (השביעי) לאיכות ובטיחות הטיפול במערכת הבריאות, מעידים על כך שהמרכז הרפואי ברזילי שיפר את ביצועיו בכל מדדי האיכות, הן בפעילות האבחנתית והן בפעילות הטיפולית.

בין היתר עולה שברזילי שיפר באופן ניכר את איכות הטיפול שהוא מעניק בעת אירועי שבץ מוחי (CVA). אירוע מוחי לרוב נגרם בשל קריש דם שחוסם את אחד מעורקי המוח. טיפול מיידי, באמצעות מתן טיפול ממיס קריש (טיפול טרומבוליטי), הוא טיפול מציל חיים, ומנתוני משרד הבריאות עולה שבשנת 2019 טופלו בברזילי 121 חולים שקיבלו טיפול זה. מדובר בגידול של 10 מטופלים ביחס לשנה הקודמת, וכמו כן משקף נתון זה היקפי טיפול משמעותיים במקרי שבץ מוחי בברזילי – ברזילי מוביל לאומית במדד זה כבר 4 שנים ברציפות.

בנוסף, מהנתונים עולה שברזילי הצטיין גם במהירות התגובה למקרי שבץ מוחי – מהירות ביצוע בדיקת CT מוח עמדה בשנה שנבדקה על 24 דקות בממוצע. מדובר בשיפור של 6 דקות ביחס לשנת 2018, ו-4 דקות טוב יותר מהממוצע הארצי הכללי.

להלן יתר עיקרי ממצאי הדוח השנתי:
אוטם חד בלב (צנתור תוך 90 דקות מרגע ההגעה לבית החולים): 95% - שיפור של 5%, ו-4% מעל הממוצע הארצי.

שבר צוואר ירך (ניתוח תוך 48 שעות): 86% - שיפור של 6%, ועמידה בממוצע הארצי.

מניעת זיהומים (טיפול אנטיביוטי מניעתי לפני ניתוח במעי הגס): 92% - שיפור של 6.5%, ו-6% מעל הממוצע הארצי.

פניות חוזרות למחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד): 3.9% - שיפור של 0.3%, ו-1.6% טוב יותר מהממוצע הארצי.

זמן הגעה למלר"ד ועד לקיחת מדדים חיוניים וקביעת קדימות טיפולית (טריאז'): 6 דקות – שיפור של 3 דקות, ו-3 דקות מהר יותר מהממוצע הארצי.

דיאליזה (מינון דיאליזה הולם): 68% - שיפור של 24% (טרם נקבע מדד ארצי).

פגייה - מדידת טמפרטורת גוף לפגים: 100% - שיפור של 9%, ו-14% מעל הממוצע הארצי.

חדרי ניתוח – מדידת חום בחדרי ההתאוששות: 94% - שיפור של 6%, והתאמה לממוצע הארצי.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות