Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שבת ה-20.04.24 י"ב ניסן ה'תשפ"ד
הטקס המרכזי לציון יום השואה בהיכל התרבות אשקלון.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתח באשקלון בטקס זיכרון עוצמתי ומרגש בסימן ׳צייר לי תקווה׳*

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתח באשקלון בטקס המרכזי שנערך בהיכל התרבות אשקלון, בהשתתפותם של שורדי שואה ובני משפחותיהם, ראש העיר, תומר גלאם, בכירי עיריית אשקלון וחברי מועצת העיר.

הטקס השנה צוין בסימן 'צייר לי תקווה׳ ובו סופרו סיפורם של הנספים והשורדים באמצעות ציורים של אמנים וילדים שעברו את זוועות השואה. כיצד הקושי והטירוף היומיומי התבטא בציורים לאורך התפתחות המאורעות, וכיצד הציור היווה מפלט מהקשיים ונתן ביטוי לחלומות ולניצחון הרוח.

בטקס השתתפו שורדי שואה ולקחו חלק בקטעים האמנותיים. שולבו קטעי עדויות של ניצולים תושבי העיר ששזרו את כל הערב מסיפורים שונים לסיפור אחד גדול וכולל. כמו כן, שולבו במסך קטעי עדויות של ניצולים תושבי העיר אשקלון. בקטעים האמנותיים השתתפו להקת צעירי אשקלון, פרחי אשקלון, מקהלת כינור דוד, ספיר עמרם, ניסים עמרם, גלעד יחיא ואמנים מקומיים נוספים.

במהלך הטקס, נערכה קריאת אל מלא רחמים ופרק תהילים על ידי הרב ישראל קרבר וקריאת קדיש על ידי מנחם מנדל, בנו של שורד השואה משה מנדל ז״ל. כמו כן, הודלקו שישה נרות זיכרון על ידי שישה שורדי שואה שונים לזכר ששת מיליון נספי השואה.

מוקדם יותר נערך הטקס המרכזי של עמותת עמ״ך באשקלון במעמד ראש העיר, תומר גלאם, סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט וחברי המועצה אפי מור ושרה זכריה. לאחר מכן התקיימו מעגלי השיח הבין דוריים ברחבת היכל התרבות בהשתתפות תנועות הנוער העירוניות ובמעמד ניצולי שואה שסיפרו את סיפורם המרגש והמרתק לבני הנוער.

מחר (חמישי) ייערכו באשקלון טקסי זיכרון נוספים:
טקס 'לכל איש יש שם' בהשתתפות תנועות הנוער - החל מהשעה 10:00 בחזית בניין העירייה.

טקס יום השואה בסימן ילדים שורדים שואה (בשיתוף עמותת 'ילדים בשואה') - בשעה 10:00 בגן העתידני, אנדרטת יאנוש קורצ'אק.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות