Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-19.04.24 י"א ניסן ה'תשפ"ד
למעלה מאלף איש בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

הצלחה בכנס החורף של לשכת עורכי הדין מחוז דרום

הכנס נערך באילת ע״י לשכת עורכי הדין ומחוז דרום, בראשו עומד עו״ד אלעד דנוך ומשך אליו את בכירי עולם המשפט ובמהלכו התקיימו פאנלים מקצועיים, הופעות ענק והרצאות עם דמויות מעוררות השראה 

למעלה מאלף משתתפים בכנס החורף השנתי של מחוז דרום ולשכת עורכי הדין


שישה בתי מלון, כמעט 20 פאנלים שונים, מעל מאה מרצים, 600 חדרים ויותר מאלף משתתפים – כך נראה בסוף השבוע האחרון הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין ומחוז דרום שהתקיים באילת והפך לאירוע הגדול ביותר במחוז.

עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין, פתח את הכנס וציין את החשיבות בהגנה על שלטון החוק, וקרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא שימוש המשטרה בתוכנת פגסוס. בנוסף, שיבח את מארגני הכנס בראשות עו"ד דנוך, והודה ליותר מאלף עורכי הדין ובני משפחותיהם שפקדו אותו, על אף אתגרי התקופה.

את הכנס הוביל ראש המחוז עו"ד דנוך, שגם נשא דברים במושב הפתיחה, במהלכם שיתף את הנוכחים בלבטים שליוו אותו ערב הכנס, על רקע גל הקורונה החמישי: "היו לנו לא מעט לבטים, האם לקיים את הכנס הזה או לא – אבל אחרי ששמענו את הקולות בשטח, וחשבנו יחד בקול רם, החלטנו שנשאיר לעורכות ועורכי הדין את הבחירה החופשית, ולכן אנחנו מקיימים את הכנס בזהירות המתבקשת, תוך שמירה על הכללים והנהלים.

"מדובר במסורת ארוכת שנים, כנס שהפך לסמל עבור מחוז דרום – ל'מפגש מחבר' בין עורכי דין מכל קצוות המחוז, מאשדוד ועד באר שבע – מקרית גת ועד נתיבות, שמתכנסים בסוף שבוע מרוכז, תחת קילומטר אווירי אחד.
"הכנס הזה הוא המשך ישיר של הפעילות היומיומית בדרום, והוא יוצא לפועל במקביל לתוכנית האקדמית השנתית העשירה שלנו", ציין עו"ד דנוך.

בכנס השתתפו שופטים מערכאות שונות, דמויות בכירות במערכת המשפט בישראל, עורכי דין המומחים בתחומם, עיתונאים, אנשי תקשורת ומובילי דעת קהל, ביניהם העיתונאי והפרשן הפוליטי עמית סגל, כלת פרס ישראל מרים פרץ, עודד מנשה ועדן הראל, והתקיימו פאנלים ומושבים מרתקים בהנחיית העיתונאי והמגיש הבכיר דני קושמרו, שקיים גם ראיון אישי עם שירה איסקוב – האישה שהפכה ביום גורלי אחד, לסמל המאבק באלימות נגד נשים ולגיבורה לאומית.

בשעות הערב נהנו המשתתפים מתוכנית אמנותית עשירה ומגוונת הכוללת הופעה של חנן בן ארי ומופע סטנד-אפ של חן מזרחי.

תוכנית מיוחדת הופקה עבור ילדי עורכי הדין שנהנו גם הם מהופעות של מיטב אמני הילדים, וגם הציבור הדתי ושומר המסורת זכה ליהנות משבת של קדושה עם שירה, פיוטים ומפגשים מרתקים באווירת שבת מיוחדת.

אחד הפאנלים שעורר סערה תקשורתית ויצר לא מעט כותרות עסק בנושא "תקשורת, פוליטיקה ומשפט – האם המערכה המשפטית מנוהלת גם בתקשורת?", השתתפו המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה (מומי) למברגר, נצ"מ (בדימוס) מירב לפידות, לשעבר דוברת משטרת ישראל, הסניגור הפלילי הבכיר עו"ד ששי גז ועו"ד דוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. את הפאנל הנחו הפרשן הפוליטי עמית סגל, ומגיש אולפן שישי ומהדורת חדשות 12 דני קושמרו.

במהלך הפאנל התייחס המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה (מומי) למברגר, להסדר הטיעון הנרקם עם ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. למברגר חשף כי הוויכוח בהסדר הטיעון עם נתניהו הוא "ממש לא רק על הקלון".

עוד הוסיף בנושא כי "אם תהיה הרשעה במעשים המיוחסים לראש הממשלה לשעבר, לא יעלה על הדעת שלא יהיה קלון"

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות