Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-19.04.24 י"א ניסן ה'תשפ"ד
כביש היציאה הצפוני החדש של אשקלון.

ב-7.7.2020 יחנך כביש היציאה הצפוני של אשקלון

ביום שלישי, 7.7.20, יערך טקס חנוכת כביש היציאה והכניסה הצפונית מהעיר ולעיר אשקלון ייפתח לתנועה ויתחבר עם המחלף החדש בכביש 4

לאחר שנתיים של עבודות, ביום רביעי, 08.07.20, כביש היציאה והכניסה הצפונית מהעיר ולעיר ייפתח לתנועה ויתחבר עם המחלף החדש בכביש 4;

זוהי בשורה אמיתית לעשרות אלפי נהגים הסובלים מידי יום, בעיקר בשעות העומס, מפקקים ארוכים ביציאה ובכניסה לעיר, בדרכם לעבודה במרכז.

צוואר הבקבוק נוצר לאחר שהיציאה הקודמת על דרך מנחם בגין כבר לא נתנה מענה לגידול המשמעותי במספר התושבים, וכפועל יוצא במספר כלי הרכב.

הדרך היחידה לחלץ את הפקקים באשקלון הייתה באמצעות סלילת כביש יציאה חדש מהעיר לכיוון צפון והקמת מחלף חדש.

התוכניות עמדו על הפרק זמן ממושך, אך בשל קשיים בירוקרטיים ותקציביים היה קושי להתניע את הפרוייקט.

ראש העיר, תומר גלאם, הציב את הסוגיה בסדר עדיפות גבוה ביותר על שולחנו מיד עם כניסתו לתפקיד. הוא פנה לכל גורם אפשרי בממשלה על מנת לקדם את הפרוייקט, ואפילו לבחון אפשרות לקצר לוחות זמנים. באותן ישיבות הוצגה המצוקה האמיתית של תושבי אשקלון, החיים בעיר הגדלה ומתפתחת, מבלי שיינתן מענה למצוקת התחבורה.

צילומי הפקקים המשתרכים מידי בוקר ברחבי העיר ובשעות הערב כאשר הנהגים עושים את דרכם הביתה, הובאו גם הם לדיונים, עד שראש העיר, ביחד עם שר האוצר דאז, משה כחלון ושר התחבורה דאז, ישראל כץ, הצליחו להביא לבשורה שנמצא התקציב שיאפשר את המשך תכנון הכביש ואת התחלת העבודות.

בעוד החברה הלאומית לתשתיות תחבורה עמלה על הקמת המחלף מעל כביש 4, בעיריית אשקלון לא חיכו לסיום העבודות ובד בבד הנחו את החברה הכלכלית להתחיל בסלילת כביש היציאה הצפונית החדש עד החיבור למחלף.

לאחר שנים, העבודה הושלמה. סלילתו של כביש היציאה הצפונית החדש הסתיימה ובמקביל אליה הושלמו גם העבודות להקמת המחלף החדש. בימים אלו מבצעים עובדים מטעם החברה הלאומית את ההכנות האחרונות הנדרשות לחיבור הכביש ולהכשרתו לתנועת כלי רכב.

נראה כי את ההקלה בעומסי התנועה בעיר צפויים תושבי אשקלון לחוות כבר ביום פתיחת הכביש אליו ינותבו אלפי נהגים שלא יידרשו מעתה לנסוע עד ליציאה על כביש בגין. בכך יחסכו לעצמם זמן יקר של עמידה בפקקים וייהנו מנסיעה רציפה, ללא פקקים לאורך הכביש החדש ומהמחלף לעבר כביש 4.

ראש העיר, תומר גלאם: ״יש לאשקלון בשעה טובה כביש יציאה צפונית ומחלף חדשים. אין לי ספק שהכביש החדש ישפר משמעותית את בעיית התנועה בעיר, בעיקר בשעות העומס, יקל על תושבי העיר את הדרך מחוץ לעיר ואליה, ויחסוך לנהגים זמן יקר בכבישים״.

נתונים מספריים על כביש היציאה הצפונית החדש:

אורך הכביש הוא 4 וחצי ק"מ ועלותו נאמדת בכ-125 מיליון שקלים.

הוא כולל 3 נתיבי נסיעה לכל כיון; 3 צמתים מרומזרים (עוד 2 רמזורים על המחלף); 2 גשרים - הראשון מעל נחל חממה, השני גשר אקולוגי למעבר בעלי חיים; 2 מעברים תת קרקעיים למעבר הולכי רגל לפארק עיר היין; מדרכות, שבילי אופניים, מערכות גינון והשקיה, מערכות תאורה, מערכות ניקוז ומערכות תקשורת עירונית/

נציין כי עם הפתיחה של היציאה הצפונית החדשה ייפתחו גם כביש 3, עוקף הרצוג המחבר בין שכונת עיר ימים לכביש רבין ומשם למחלף וכביש 101, המחבר בין שכונת עיר ימים לכביש 3.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות