Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-29.03.24 י"ט אדר ב' ה'תשפ"ד
מועצת העיר אישרה את צו הארנונה לשנת 2021.

אושר צו הארנונה באשקלון לשנת 2021

מועצת העיר אשקלון אישרה הערב (שני), את צו הארנונה לשנת 2021. הבשורה: הקלות לבעלי משרדים ומסחר. הארנונה למגורים לא תעלה

בשורת התקציב: הקלות לבעלי משרדים ומסחר

הארנונה למגורים לא תעלה מעבר לשיעור שקבע משרד הפנים לכלל הרשויות בארץ; ראש העיר, תומר גלאם: "חשוב לי שתושבי אשקלון לא יפגעו מהאתגרים עמם אנו מתמודדים"

צו הארנונה לשנת 2021 אושר הערב בישיבת מועצת העיר. בהנחיית ראש העיר, תומר גלאם, תעריף הארנונה באשקלון לא יועלה מעבר לשיעור שקבע משרד הפנים לכלל הרשויות בארץ (1.1 אחוז).

בכך למעשה ממשיכה אשקלון לשמור על מעמדה כעיר בעלת שיעור הארנונה למגורים מהנמוכים בישראל - כ-40 שקלים בממוצע, זאת למרות אתגרים משמעותיים עמם מתמודדת הרשות על רקע משבר הקורונה. לשם ההשוואה, להלן תעריפי הארנונה הממוצעים ברשויות נוספות:

באר שבע - 45 שקלים; אשדוד - 57 שקלים; נתניה - 45 שקלים; רמת גן - 68 שקלים; יבנה - 50 שקלים; ראשון לציון - 48 שקלים; מועצה מקומית חורה - 41 שקלים.

כמו כן, לבקשת ראש העיר, ביקשה העירייה שלא לעדכן בשיעור העדכון האוטומטי את תעריפי הארנונה החלים על נכסים המשמשים כ"משרדים" ששטחם הבנוי הכולל אינו עולה 150 מ"ר ועל נכסים המשמשים למסחר ששטחם הבנוי הכולל אינו עולה על 200 מ"ר, ובלבד שהנכסים אינם זכאים להנחה או פטור על פי דין. ההפחתה טעונה את אישור משרדי הפנים והאוצר.

נזכיר כי בשנה החולפת, בעקבות יוזמת ראש העיר ואישור משרד הפנים, נהנו בעלי משרדים באשקלון, מהפחתה בתעריף הארנונה בשיעור של 7.5 אחוזים, עד לשטח משרדים של 150 מ"ר.

כמו-כן, בהתאם למדיניות ראש העיר לעידוד הקמת מפעלי תעשייה חדשים בעיר, מבקשת העירייה לקבוע כי מפעלי תעשייה שיוקמו החל משנת 2021, בשטח בנוי של מעל 5,000 מ"ר ומעסיקים לפחות 200 עובדים, ייהנו מתעריפי ארנונה מופחתים (מאלה החלים על נכסים המשמשים לתעשייה) ולתקופה של חמש שנים.

ראש העיר, תומר גלאם: "אנו מתמודדים עם אתגרים מורכבים ולמרות זאת, בשל משבר הקורונה חשוב שתושבי אשקלון לא יפגעו מכך. הנחיתי את הגורמים המקצועיים לעשות הכל כדי לא להעלות את תעריף הארנונה, גם השנה. יתרה מכך, פעלנו למען בעלי משרדים ובעלי עסקים ויזמנו בקשה לשרי הפנים והאוצר להפחתה של תעריפים בסיווגים שונים כדי להקל עליהם את הפעילות, במיוחד בתקופה כה מאתגרת שכולנו חווים כיום בעקבות משבר הקורונה".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות