Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-19.04.24 י"א ניסן ה'תשפ"ד
תמונה של כתבה

ירידה בכמות תאונות הדרכים באשקלון

בישיבה שהתקיימה השבוע באשקלון בהשתתפות ראש העיר ומנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הוצגו הנתונים המעידים על ירידה בכמות התאונות והנפגעים

ביום שלישי הגיעה מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רחלי טבת, לפגישת עבודה עם ראש העיר ויו"ר מטה הבטיחות, תומר גלאם.

בנוסף נכחו בפגישה מנהלת המטה העירוני לבטיחות בדרכים רות אטיאס, מנהלי מרחב דרום אבי אזולאי ואורית אורנשטיין.

בפגישה עלו מוקדי הסיכון בעיר והטיפול בהם.

ראש העיר הביע את חשיבות הנושא בעיניו וביקש את סיוע משרד התחבורה והרשות הלאומית בטיפול ממוקד בעיקר ביצירת מקומות חצייה בטוחים יותר להולכי רגל.

במהלך הפגישה מנכ"לית הרשות הציגה את נתוני ההיפגעות באשקלון לאורך 9 שנים משנת 2009 עד שנת 2018. ועפ"י הנתונים קיימת ירידה בתאונות הדרכים בעיר בכמה פרמטרים.

משנת 2015 קיימת ירידה במס' התאונות, בשנת 2015 אירעו 197 תאונות לעומת 147 תאונות בשנת 2018. גם בסך הנפגעים אנו רואים מגמת ירידה.

בהיפגעות ילדים אנו רואים המשך של מגמת הירידה. בשנת 2013 נפגעו 356 ילדים לעומת 255 ילדים שנפגעו בשנת 2018 .

עוד עולה מהנתונים כי אוכלוסיית האזרחים הוותיקים הינם רוב הנפגעים בתאונות במעברי חצייה אך גם כאן אנו רואים ירידה. בשנת 2013 נפגעו 356 אזרחים וותיקים לעומת 255 נפגעים אזרחים וותיקים בשנת 2018.

ראש העיר הציג בפני מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את הטיפול והשינויים בתשתית שביצעה העירייה בצמתים ובמעברי חצייה שבהם התרחשו תאונות קטלניות.

מנכ"לית הרלב"ד הביעה את הערכתה הרבה לתפקוד המטה העירוני לבטיחות בדרכים באשקלון ואף ציינה שזה המטה הטוב ביותר בארץ, כמו כן היא הודתה לראש העיר שרואה חשיבות רבה בשינוי תרבות הנהיגה ואף בחר להיות יו"ר מטה הבטיחות העירוני.

עוד התבשר ראש העיר על ידי מנכ"לית הרשות שאשקלון נבחרה ע"י הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להיות העיר הראשונה בארץ שבה תופעל תכנית "עיר בטוחה" ובה יינתנו תקציבים והכוונה מקצועית בטיפול בתשתיות ושינוי תרבות הנהיגה.

"בטיחות התושבים בדרכים חשובה לי מאוד ואנו עושים הכל על מנת למזער את תאונות הדרכים והנפגעים בעיר. אני שמח על מגמת הירידה בתאונות ובנפגעים אבל עוד עבודה רבה לפנינו" אמר ראש העיר.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות