Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שלישי ה-23.04.24 ט"ו ניסן ה'תשפ"ד
יקירי העיר אשקלון לשנת 2018.

טקס ׳יקיר העיר׳ נערך באשקלון

טקס ׳יקיר העיר׳ נערך ברביעי, בהיכל התרבות באשקלון. בטקס מרגש וחגיגי קיבלו עשרת יקירי העיר את האות המעידה על תרומתם יוצאת הדופן לקהילה ולעיר

בטקס חגיגי ומרגש, שנערך בהיכל התרבות אשקלון, הוענקו הערב (רביעי) אותות יקירי העיר לעשרה מתושבי אשקלון שנבחרו, בחודש יולי האחרון, על ידי הוועדה לבחירת יקירי העיר בראשותו של פרופ' חיים יוספי.

בזה אחר זה עלו לבמה: מוטי אלבר, יהושוע באבאי, הדסה גוראל, ד"ר תמר הנר, פרופ' בוריס יופה, עזרא ינוב, אריה פיינשטיין, גילה פרי ודוד רוזנר, וקיבלו את האות, תעודת הוקרה וזר פרחים. טרם עלייתם הוקרן סרטון קצר, על כל אחד מהזוכים, המתאר את פועלם לאורך השנים.

בשמו של יקיר העיר, דוד אריאל ז"ל, שהלך לעולמו לפני חמישה חודשים, עלה לבמה בנו, אייל אריאל.

את האות העניקו ראש העיר, יו"ר הוועדה לבחירת יקירי העיר, וחברי הוועדה - סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, המשנה לראש העיר, משה אטיאס, עו"ד אבי קריסי, הילה רווח, גלית כהן, שלמה כהן ומשקיף הוועדה, רו"ח אריאל גמליאל.

ראש העיר, תומר גלאם, הודה ליקירים על תרומתם המשמעותית לעיר ואמר: "זהו ערב מיוחד, בו יש לנו את הזכות להוקיר תודה לעשרת יקירי העיר. עשרה נשים וגברים, המהווים, כל אחת ואחד מהם, פיסה מרתקת ומיוחדת מהפסיפס האנושי של העיר. במשך עשרות שנים, הם פעלו ללא לאות, במסירות, ביושר ובאהבה אין קץ למען ייסודה של העיר, חיזוק המרקם הקהילתי שבה ולמען אחד היסודות העיקריים המנחים את העם היהודי לאורך הדורות - ערבות הדדית.

"כל אחת ואחד מכם עשה זאת שלא על מנת לקבל פרס, בהתמדה, בצניעות ועם חיוך רחב. במעשיכם ובפועלכם, אתם מייצגים את כל מה שטוב ויפה בחברה שלנו. אני מבטיח לכם שנעשה כל שביכולתנו, כרשות, כדי להמשיך ולהטמיע את מסורת הנתינה והעשייה שלכם בקרב הדורות הבאים".

כמו כן התייחס ראש העיר בנאומו ליקיר העיר, דוד אריאל ז"ל: "הייתה לי מערכת יחסים טובה וארוכת שנים עם דוד, עוד מהימים שביקש שנמקם מחדש את האנדרטה להנצחת זכרם של הילדים בשואה. אי אפשר היה לסרב לו, ובאמת בתוך זמן קצר, ביצענו זאת. השמחה הגדולה שלו על המעשה הכל כך פשוט שלנו הייתה מרגשת. וזה מעיד עליו. זה מעיד על כמה היה אדם מיוחד, רגיש וצנוע. אין לי ספק שהאור שהפיץ דוד בחייו, ימשיך להאיר לנו את הדרך גם במותו, במטרה להנציח את המורשת החשובה שהותיר אחריו".

יו"ר הוועדה לבחירת יקירי העיר, חיים יוספי: " כל אחד ואחת מכם הוא פנינה אשקלונית ייחודית אשר במשך שנות דור ויותר יגעה ועמלה לעשות את כל שיכולתה למען הזולת. בחרנו בכם מהתחומים השונים של חיינו בעיר הנפלאה הזו. החל מתחום הרפואה דרך החברה, החינוך, התורה, התרבות והדאגה לחלש. אתם הייתם מאילו שהקנו לעיר אשקלון את אופייה והייתם לאש בלפיד הנושא את חייה ותרבותה של אשקלון. יישר כח לכולכם על העשייה המבורכת שמוכיחה כי מדינת ישראל לא נבנתה כדי לשרוד בה, אלא כדי להיות מקום שטוב לחיות בו".

נציג היקירים, דוד רוזנר, נשא דברים בשמם: "הטקס הזה, מדליק אור ומאיר לרגע את האנשים שמשך שנים תרמו, נתנו לא כדי לקבל חזרה אלא פשוט כי היה צורך. לרגע אחד יפה, זה מוציא אותנו מהאלמוניות שבה התעטפנו בכל השנים בהם נתנו באהבה גדולה בשקט ובצנעה. אשרינו שאנחנו שייכים לקהילה שערכיה הם מעורבות חברתית, נתינה למען הזולת, ערבות הדדית ואהבת האדם. זה מרגש לדעת שהעיר שלנו, שאנחנו כל כך אוהבים, גם אוהבת אותנו קצת בחזרה. תודה גדולה לראש העיר, תומר גלאם, שהמשיך בפרויקט חשוב זה ולפרופ' יוספי ולחברי הוועדה על עבודתם המסורה והטובה".

ואלו שמות יקירי העיר ותקציר פועלם:

מוטי אלבר - נבחר ליקיר העיר אשקלון על תרומתו במשך עשרות שנים של פעילות התנדבותית חשובה, למען רווחתם של חיילים בצבא ההגנה לישראל. על תרומתו בארבע ממלחמות ישראל ועל הסיוע שלו למשפחות מעוטות יכולת, חיילים בודדים, ילדים חולים וקשישים.

דוד אריאל - נבחר ליקיר העיר אשקלון על תרומתו הגדולה ללימוד השואה ועל פעילותו להנצחתה בקרב תלמידי העיר. על דאגתו ועשייתו למען שיפור רווחתם של ניצולי השואה, סיפור ההישרדות המרתק והמרגש שלו מעורר השראה ומעניק כוחות לכל מי ששומע אותו. יהיה זכרו ברוך.

יהושוע באבאי - נבחר ליקיר העיר אשקלון בשל עשייה התנדבותית מבורכת, למען משפחות שידן אינה משגת. ביחד עם בתו, הקים גמ"ח שפועל עד היום, בעיקר בחגים, ומסייע למשפחות רבות לקיים את עצמן בכבוד. ליהושוע חלק משמעותי בהקמת בתי כנסת בעיר את כל פעילותו המבורכת עושה הוא ללא תמורה.

הדסה גוראל - נבחרה ליקירת העיר אשקלון על התנדבותה, לילות כימים, בעמותות שונות למען אוכלוסיות מגוונות, על חינוך דורות שלמים בסיעוד, תוך עיצוב אישיותם של התלמידים על פי הקוד האתי וערכי מוסר. המוטו המלווה אותה בעשייתה ההתנדבותית: "זה נהנה, וזה לא חסר".

ד"ר תמר הנר - נבחרה ליקירת העיר אשקלון, על תרומתה הגדולה לקידום העיר, בתחומי הבריאות, התרבות וקידום מעמד האישה. על כל אלו זכתה בתואר "אישה פורצת דרך" מטעם מרכז השלטון המקומי והרשות לקידום מעמד האישה שבמשרד ראש הממשלה. כל פעילותה העירונית, בתחומים רבים וחשובים, נעשתה ללא תמורה ובהתנדבות מלאה.

פרופ' בוריס יופה - נבחר ליקיר העיר אשקלון על תרומתו יוצאת הדופן ופורצת הדרך לקידום תחום הרפואה ובריאות הציבור באשקלון ובעולם, על חינוך דורות שלמים של רופאים ועל התנדבותו ביחידה ללוחמה בטרור במשטרה. פיתוחיו הרפואיים, החלוציים והחדשניים משמשים עד היום להצלת חיים.

עזרא ינוב - נבחר ליקיר העיר אשקלון על תרומתו המוערכת לעידוד וקידום התיירות בעיר ומיצובה כעיר תיירותית בינלאומית. עזרא היה מחלוצי התקשורת הארצית הכתובה והאלקטרונית. בתושייה בלתי רגילה הצליח עזרא לאחד מחדש באשקלון את משפחתו שאבדה במלחמת העולם השנייה.

אריה פיינשטיין - נבחר ליקיר העיר אשקלון על תרומתו המשמעותית לשילובם וחיזוקם של עולים חדשים מארגנטינה וארצות דרום אמריקה בעיר. בזכות פועלו הצליח להרים את קרנה של אשקלון בעיני תיירים ומבקרים רבים מרחבי העולם.

גילה פרי - נבחרה ליקירת העיר אשקלון על חינוך דורות של תלמידים, להאמין בעצמם וביכולות שלהם. על התנדבות בלתי פוסקת ומעוררת השראה למען נזקקים ומשפחות מעוטות יכולת. גילה קיבלה את אות המתנדבת המצטיינת משר הרווחה, על תרומתה ופועלה למען הקהילה.

דוד רוזנר - נבחר ליקיר העיר אשקלון, על תרומתו החשובה לייסודה של העיר, בנייתה ופיתוחה. על דאגתו ביחד עם רעייתו, לרווחתם של חיילים בודדים ושיפר תנאי מחייתם, ועל פעילותו למען הגשמת צרכיהם וחלומותיהם של אלפי ילדים – בהתנדבות מלאה.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות