Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-29.03.24 י"ט אדר ב' ה'תשפ"ד
בית החולים ברזילי

רופא מברזילי נעצר בחשד כי זייף את תעודת הרפואה שלו

המשטרה עצרה הבוקר תושב ערערה בשנות ה-30 לחייו שמשמש כרופא במחלקה פנימית בביה״ח ברזילי באשקלון. הרופא נעצר בזמן שהיה במשמרת

משטרת ישראל עצרה לפנות בוקר (ראשון) 40 רופאים, סטאז'רים ורוקחים מהמגזר הערבי שהציגו בפני משרד הבריאות תעודות סיום לימודי רפואה ורוקחות מאוניברסיטאות בארמניה כאשר בפועל הם למדו שם פרק זמן קצר מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת, על בסיס תרמית זו קיבלו החשודים רישיון לעסוק במקצועות רפואה בארץ.

בפעולה מתואמת פשטו כוחות משטרה על בתי החשודים ברחבי הארץ ועצרו אותם בו זמנית, מלקיה בדרום ועד מג'דל שמס בצפון.

חלק מהחשודים עובדים בבתי חולים, בהם ברזילי, קפלן, אסף הרופא ועוד, ואחרים עובדים במוסדות ציבוריים אחרים.

אחד החשודים, תושב ערערה בשנות ה-30 לחייו שמשמש כרופא במחלקה פנימית בבית החולים ברזילי באשקלון, נעצר בזמן שהיה במשמרת

החקירה החלה בעקבות מכתב אנונימי ששלח למשרד הבריאות אדם שהזדהה כרופא. הוא הביע את חששו שלפיו רופאים ומתמחים המציגים תעודות של אוניברסיטאות מסוימות בארמניה לא באמת למדו רפואה כנדרש. בעקבות המכתב פנה משרד הבריאות למשטרה.

החקירה החלה בימ"ר צפון בשנה שעברה בליווי של פרקליטות מחוז צפון, והייתה מורכבת שכן היה צורך לאתר את החשודים הרבים, את האוניברסיטאות שבהן למדו לכאורה (אחת מהן כבר נסגרה) ולאמת את החשדות. "לא כל רופא שמחזיק תעודה שניתנה בארמניה הוא מתחזה", הדגישו במשטרה.

בין היתר היו מקרים שבהם רופאים למדו בכמה מוסדות, בירדן, איטליה ועוד, בכל אחד כמה שנים עד שלימודיהם הופסקו.

"לאחר מכן למדו תקופה קצרה בארמניה ומשם הביאו את הדיפלומה, בלי שניתן יהיה לדעת שלימודיהם הופסקו מספר פעמים במהלך השנים", נטען. המשטרה עדיין לא עצרה את החשוד בתיווך בין ה"רופאים" לבין המוסדות בארמניה, והוא ככל הנראה לא בישראל כרגע.

מהחקירה עלה כי גם המאכער (המתווך) לא הצליח בעבר לסיים את לימודי הרפואה שלו ולבסוף קיבל הסמכה שלפיה כביכול הוא בוגר השכלה רפואית.

הוא כאמור הפנה אותם למוסדות אקדמאיים שונים בארמניה: סנטה תרזה, הייבוסק ירוואן ומוכתר גוש. החשודים, בסיוע המאכער, נסעו ולמדו באותם מוסדות פרק זמן קצר שלאחריו קיבלו את תעודת סיום הלימודים, וזאת מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת.

בהודעת המשטרה על המבצע שכינתה "רישיון להרוג" נאמר כי החשודים, שידעו שהם מחזיקים תעודת סיום לימודים שקרית, הציגו אותה בפני משרד הבריאות במטרה לקבל את רישיון הרפואה.

חלקם אף הצליחו לעבור את בחינות ההסמכה ולזכות במשרות ציבוריות כרופאים או סטאז'רים בבתי חולים או במוסדות ציבוריים אחרים.

במשרד הבריאות ציינו הבוקר כי "בעקבות חשש שעלה במשרד הבריאות שלימודי הרפואה בארמניה אינם ברמה נאותה, המשרד פרסם בעבר הודעות אזהרה בנוגע לאיכות לימודי הרפואה במדינה ושיתף גם את משטרת ישראל במידע. המשטרה פתחה בחקירה והמשרד ימשיך לסייע לה בכל הנדרש".

מדוברות בית החולים ברזילי נמסר: ״בשעות הלילה נעצר רופא ממחלקה פנימית בביה"ח ע"י צוות משטרה.
סיבת המעצר לא נמסרה לביה"ח. הרופא נלקח למעצר לאחר שהגיע כונן מהבית. כאמור, סיבת המעצר לא נחשפה בפנינו״.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות