Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שבת ה-27.04.24 י"ט ניסן ה'תשפ"ד
תמונה של כתבה

ירידה בזיהום האויר באשקלון בשנת 2017

דוח של המשרד להגנת הסביבה חשף כי השבתת תחנת הייצור ברוטנברג אשקלון בשנת 2016 ושימוש בגז טבעי במקום פחם, הובילו לירידה של עשרות אחוזים בזיהום האוויר וחסכו למשק 688 מיליון שקל

נתוני המשרד להגנת הסביבה מראים כי השבתת תחנת הייצור בפחם בתחנת רוטנברג באשקלון בשנת 2016 הורידה בשנת 2017 את רמת הזיהום ופליטת תחמוצת הגופרית במשק ב-26 אחוזים ותחמוצת החנקן ב-50 אחוז.

על פי הדוח, הסיבה לכך היא הרחבת השימוש בגז טבעי ממאגר תמר במהלך שנת 2016, שהוביל לחיסכון של 688 מיליון שקל למשק כולו.

"אמרתי בעבר ואני אומר זאת שוב - מעבר לגז משנה משמעותית את כמות הזיהום. תושבי אשקלון לא צריכים לסבול מכך שיש תחנת כוח בעיר שלהם", אומר סגן ראש העירייה והממונה על איכות הסביבה, יורם שפר.

הנתונים המדהימים שנחשפו מעידים על הצורך בטיפול אינטנסיבי בזיהום האוויר מתחנת הכוח.

באחרונה ביקשה חברת החשמל דחייה נוספת מהמשרד להגנת הסביבה בהתקנת מסנני זיהום על שתיים מארבע הטורבינות שלה באשקלון, על אף שאמורה הייתה לסיים את התקנתם נכון לתחילת החודש.

״אף תושב באשקלון לא צריך לשלם בבריאותו על מחדלי רשות החשמל", אמר אז שפר, שקרא למשרד להגנת הסביבה שלא לאשר את בקשת הדחייה.

יש לציין כי על שתי יחידות ייצור של חברת החשמל כבר הותקנו מסננים, שמהווים חלק חשבו באישור המשך הפעילות שלה. שפר, שהוביל את המאבק הגדול למניעת בניית תחנת כוח פחמית שלישית והצליח למנוע את הקמתה, אומר השבוע כי הרצון והכוונה של סיעת "תכלית עכשיו" בראשותו היא להעביר את משק החשמל באשקלון לגז, ובכך לחסוך זיהום אוויר וגם מאות שקלים בחודש.

"רק להסתכל על הנתונים ועל החיסכון הגדול למשק, ובעיקר בהפחתת הזיהום באחוזים ניכרים, ולהבין את המשמעות של שימוש בגז", אומר שפר.

"תושבי אשקלון לא צריכים לשלם בבריאותם, בה בעת שאפשר לסייע בצמצום זיהום האוויר בצורה קלה ופשוטה. אין צורך שזה יקרה רק בגלל עבודות תחזוקה או השבתה".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות