Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-26.04.24 י"ח ניסן ה'תשפ"ד
תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון נורם בטקס יום הזיכרון

אשקלון מציינת את זכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, נאם בטקס המרכזי לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ברחבת 'יד לבנים' במעמד המשפחות השכולות. ״החלל העמוק שהותירו הנופלים הוא פצע פתוח שלעולם לא יגליד״

*אשקלון מציינת את זכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה*


הערב נערך הטקס המרכזי לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ברחבת 'יד לבנים' במעמד המשפחות השכולות, ראש העיר בפועל, תומר גלאם, חברי מועצת העיר, יו"ר 'יד לבנים', דניאל אזולאי, נציגת צה"ל ומכובדים נוספים.

הטקס כלל קטעים מרגשים ועוצמתיים, המספרים את סיפורם של הנופלים. את משואת הזיכרון הדליקה השנה מרים חסון, אמו של הנופל דודי ז"ל, ביחד עם נכדה, עידו, ואת הקדיש הקריא בועז קאפח, אחיו של אורי קאפח ז"ל.

ראש העיר בפועל, תומר גלאם, נשא את הדברים הבאים בטקס: "ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, אנו מרכינים ראש בכאב ומזילים דמעה בעצב. החלל העמוק שהותירו הנופלים הוא פצע פתוח שלעולם לא יגליד.

אין מילים שיוכלו לתאר את המחיר האישי שנגבה מכן, משפחות יקרות. אותה נקישה בדלת ששינתה את חייכם. החיים, שמעתה יתנהלו בצל הכאב. תחושת ההחמצה, המחשבות על המשפחות שלא הוקמו, הילדים שלא נולדו, הכיסא שיישאר ריק. הטלפון שלא יצלצל.
הצחוק המתגלגל שלא ישמע יותר. החברים שהשתחררו והמשיכו בחייהם. והילדים שלכם שלא יתבגרו עוד לעולם. מה כבר אפשר לומר אל מול דמעה של אם, קדיש יתום על אב,
בכי של ילדים וגעגוע של בת זוג אוהבת?

הורים, רעיות, ילדים, אחים ואחיות, אין בפינו מילים שיכולות לרפא את כאבכם על אובדן יקירכם במלחמות ובפיגועי הטרור. לאובדן אין יום ואין לילה, לא חודש ולא שנה. אתם מתגעגעים היום ומתגעגעים בכל יום.

אבל חשוב שתדעו שאנחנו זוכרים ונזכור את יקיריכם. אנחנו יודעים שהחסר לא יתמלא אף פעם,
ולמרות זאת יש כוחות חדשים שבאים מעם ישראל שמתאחד ומהחיבוק שהוא מעניק ביום הזה למשפחות גיבורנו האהובים, שהקריבו את נפשם למען המולדת. אדמתנו רוויה בדמם של בנותינו ובנינו ולדאבוננו, המלאכה לא תמה ומסביבנו עדיין נשמעים קולות מאיימים ודברי שנאה והסתה.

אנחנו סומכים על מערכת הביטחון וצבא ההגנה לישראל שפועל וימשיך לפעול ביד קשה נגד כל מי שקם לכלותינו. אנו מחזקים ומחבקים היום את כל החיילים ששומרים עלינו בים, באוויר, וביבשה ופועלים ללא לאות למען מדינת ישראל ותושביה.

בעוד 24 שעות נעשה מעבר חד ונחגוג את יום העצמאות השבעים למדינת ישראל. יחד עם העם כולו, בראש מורכן - וזקופי קומה, בכאב עמוק- ובגאווה, אני מצדיע היום לגבורתם של טובי הבנים והבנות. הם אלה אשר לאורך שבעים שנות המדינה, הגנו עליה בגופם, גוננו על גבולותיה ועל ביטחון אזרחיה.

מי ייתן ועוד בימנו אנו חזון הנביא יתגשם "ולא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה".
כולי תקווה שלא נדע עוד מלחמות ולא יתווספו חללים למשפחת השכול. יהי זכרם נצור עמנו לעד".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות