Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום שישי ה-29.03.24 י"ט אדר ב' ה'תשפ"ד
ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם בראיון באוירת חג הפסח

רגע לפני ליל הסדר, בחרנו לערוך ראיון באוירת חג הפסח עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם

רגע לפני שנשב כולנו סביב שולחן החג, נקרא את ההגדה ונקיים את ליל הסדר, בחרנו לערוך ראיון באוירת חג הפסח עם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם.

איפה אתה בליל סדר?
״השנה נהיה כל המשפחה אצל אמא שלי שתבדל לחיים ארוכים וטובים״.

כמה מסובין?
״כשישים בני משפחה, קטנים וגדולים כאחד, אחים, אחיות ונינים. לא פשוט לארח כמות כזאת גדולה אבל כל משפחה נותנת יד ועוזרת והעיקר שכולנו ביחד״.

מה בתפריט?
״אוכל של אמא כמובן. כל המנות המסורתיות והכי טעימות שיש כמו חריימה ומצ'ומה״.

איפה תבלה בחול המועד פסח?
״גם בעירנו היפה וגם בצפון הארץ, עם המשפחה. בהזדמנות זו אני רוצה להזמין את התושבים לחגיגות המימונה שיתקיימו בעיר במוצאי חג שני, מוצאי שבת, בהיכל התרבות ויכללו הופעה של אריק משעלי ולהקת אוריינטל. חגיגה אמיתית כמיטב המסורת, המטעמים והצבעים המאפיינים את החג״.

באווירת החג: איזו שכונה באשקלון זקוקה הכי הרבה לביעור חמץ ולהתחדשות עירונית?
״אני חושב שכולנו מסכימים על כך שהשכונות הוותיקות באשקלון, כמו שמשון, גבעת ציון ורמת אשכול, זקוקות לשדרוג משמעותי, ובחלק מהן אף התחלנו בפרויקטים כאלו״.

באילו נושאים בעיר תטפל ביד חזקה? (באיזה נושא לא תתפשר?)

״תחבורה, שיקום שכונות וחינוך. אלו שלושה נושאים שדיברו עליהם הרבה אבל לא עשו בהם יותר מדי. אני כמעט שנה בתפקיד והספקנו לבצע שינויים משמעותיים בנושאים אלו, אם זה באמצעות הרחבת כיכרות תנועה והוספת נתיבים כדי לשחרר עומסים ואם זה בשדרוג מאסיבי של תשתיות בשכונות הוותיקות. לשמחתי, בזכות ההשקעה בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, ובזכות תגבור שעות לימוד נוספות באנגלית ומתמטיקה, אנחנו רואים הישגים יפים בחינוך של תלמידינו״.

באילו נושאים בעיר תטפל בזרוע נטויה? (איזה פרויקט שואב ממך הכי הרבה אנרגיות?)
״כל הפרויקטים שואבים ממני את אותן האנרגיות באותה הרמה. אני נותן להכל את אותו משקל ומבחינתי, דין שיקום השכונות הוותיקות כדין היציאה הצפונית מאשקלון. את שניהם אני מקדם בשיא המרץ לטובת התושבים״.

באילו נושאים בעיר תטפל במורא גדול ? (ממה את חושש בתפקידך?)
״אני לא חושש מכלום. בכל תפקיד יש אתגרים, במיוחד בתפקיד ראש העיר. החוכמה היא להתגבר עליהם וללמוד מהם. כשאתה מונע מרצון טוב ומכוונה טובה שום דבר לא צריך להפחיד אותך״.

ובאותות ובמופתים? (איזה תחום זקוק לנס בכדי לקבל תפנית משמעותית?):
״לא הייתי משתמש במילה נס כי אז זה אומר שאין לנו יד בדבר. אני חושב שאנחנו מתחילים לראות תפנית לטובה בתחום התחבורה בעיר עם הפיכת הכיכרות בצירים המרכזיים לדו נתיביות. המהלך מסייע להקלה בעומסי התנועה כבר עכשיו ועם תחילת העבודות על היציאה הצפונית מהעיר אנחנו נראה שינוי משמעותי בנושא״.

אחד מי יודע? (ספר לנו משהו שאף אחד לא יודע):
״אני רגיש מאוד. אם מגיע אליי סיפור קשה או שאני נחשף לעוולה שנעשתה למישהו הנושא מרגש אותי ובמקרים מסוימים אף מזיל דמעה. אני רגיש במיוחד לילדים עם צרכים מיוחדים ואעשה כל שביכולתי כדי לסייע לאוכלוסייה המדהימה הזאת״.

לשנה הבאה?
״שנהיה פה כולנו, בריאים ומאושרים ושנמשיך לנהל את העיר ולשרת את התושבים על הצד הטוב ביותר״.

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות