Logo
עכשיו גם בחנויות האפליקציות
  • Google Play
  • AppStore
יום חמישי ה-25.04.24 י"ז ניסן ה'תשפ"ד
תמונה של כתבה

בסימן 70 שנה לאשקלון ילדי הגנים חוקרים את הים

הפעילות הייחודית מתקיימת במסגרת הגן המדעי בעיר והיא כוללת לימוד באמצעות מכשירי חקר שונים, אקווריום מים מלוחים וחקר שרשרת המזון בים בצורה חווייתית

לאחר שחקרו את החלל בשנת הלימודים הקודמת, בגן המדעי באשקלון, הפועל זו השנה השלישית ומארח מידי יום את ילדי הגנים ברחבי העיר, בחרו להתמקד השנה בלימוד וחקר אחד הנושאים המזוהים ביותר עם העיר - הים, וזאת לרגל 70 שנה לאשקלון.

במסגרת זו, בכל אקווריום שנמצא בגן ישנם בעלי חיים שונים, כולל אקווריום של מים מלוחים המדמה את מי הים. הילדים משתמשים במכשירי חקר שונים כמו מגדלת, מיקרוסקופ דיגיטלי, בניקולר, מצלמת נחש (אנדוסקופ) וטאבלט.

בנוסף, לומדים הילדים על שרשרת המזון בים בצורה חווייתית, מתרשמים ממפת העולם, היבשות והימים, מדמים את גלי הים ונהנים מפעילויות נוספות, רבות ומגוונות.

הגן המדעי, פרי יוזמתו של מינהל החינוך בעיריית אשקלון, מהווה מודל לגננות ולצוותי החינוך המבקרים בו ומאפשר להן להמשיך את פעילויות החקר בגני הילדים עצמם מתוך מטרה לקדם את נושא המדע והטכנולוגיה בגני הילדים.

הגן המדעי שם לו למטרה לקדם את נושא המדע והטכנולוגיה בגיל הרך, באשקלון, בהלימה לתכנית הלימודים של משרד החינוך ובליווי של יועצת אקדמית מטעם הרשות, מח' גני הילדים במינהל החינוך.

הגן מנוהל על ידי גננת בעלת הכשרה בלימודי המדעים, סייעת ומדריכה אשר עברו הדרכה בנושאים מדעיים שונים.

חצר הגן המדעי נבנתה גם היא כחצר המזמנת חקר מרתק והיא כוללת פעולות תכנון ובנייה וחקר עצמאי של הילדים המתאפשר הודות למגוון גינות שהקמנו בחצר.

משחק בנייה והרכבה ממגנטים יוצר במיוחד עבור הגן המדעי בבית מלאכה של מוזיאון המדע בירושלים ומשמש את הילדים לבנייה מגוונת ומעניינת.

בחצר פועלת גם נגרייה בה הילדים פועלים עם כלים אמיתיים כגון: מקדחות ידניות, פטישים, מברגים, ברגים ומסמרים, פעילות אשר מלבד ההנאה הרבה, תורמת גם לחיזוק המוטוריקה העדינה שלהם.

כמו כן, מתנסים הילדים בבניית מערכת השקיה מצינורות בהם הם מעבירים מים לעצים שבחצר ועוד פעילויות רבות.

הלמידה בגן המדעי נעשית בצורה חווייתית, הילדים יכולים להתנסות, לגעת, לחוש, לבנות, לתכנן, לחקור ולגלות. הגן המדעי הוא מיני מוזיאון לילדים בו הם חלק בלתי נפרד ופעיל בסביבה.

סגן ראש מינהל חינוך, יובל זוזט: "המרכז המדעי מציין עוד אבן דרך לחדשנות מוטת עתיד שאליו מינהל החינוך מכוון כבר מהגיל הרך. חשיפת הילדים לחקר ולסקרנות מחדדת את החשיבה בקרב הילדים שלכל תופעה קיימת סיבה. אני גאה בעשייה המבורכת במערך גני הילדים, ובמקביל איננו חדלים לשקוד על תכניות חדשניות נוספות בגני הילדים שיהוו תשתית משמעותית לצמיחתם והתפתחותם של ילדי הגן במערכת החינוך".

מנהלת מחלקת גני ילדים, ליז כהן: "התכניות במרכז המדעי לגיל הרך מערבות את ילדי הגן בחקר מתמשך של העולם סביבם, מעודדות את סקרנותו הטבעית של הילד ומעניקות לו כלים לשאילת שאלות, צורות התבוננות מגוונות על תופעות שונות ודרכי ניתוח. התהליך בהקמת המרכז היה מאוד מאתגר וכיום כשאני מבקרת במרכז ורואה את הילדים חוקרים ונהנים, ניתן לומר שכל רגע היה שווה את המאמץ ונותר פשוט להתמוגג. תמיכת ההנהלה ומינהל החינוך במקסום המענים לטובת הפעילויות המדעיות במרכז מעצימים הן את ההישגים הלימודיים והן את החוויה בהתנסות המדעית בקרב ילדי הגן. יישר כח לצוות המקצועי במרכז שעושים עבודה נהדרת".

רוצים לקבל את החדשות הכי חמות לפני כולם? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם של אשקלון ניוז וקבלו את כל העדכונים ראשונים!

תגובות


עוד כותרות